From Global Research:

Are Israel and Saudi Arabia really ‘friends’ of press freedom?

Wait, what about free speech? Ce qui est arrivé à…’Je Suis Charlie’?

Back in April, 21WIRE discovered in interesting media anomaly which no other media outlet picked up.

The New York Times had run a front page story in their early morning US domestic print edition, with a headline that read:

“Saudi Defiance on Yemen Reflects Limits of U.S. Strategy”

PRESS INTIMIDATION: Netanyahu’s photo-op at Charlie Hebdo seems even more meaningless now after bullying BBC.

Later, we looked for this same article online, only to find that the headline has been changed to:

“Saudi Resolve on Yemen Reflects Limits of U.S. Strategy”

Why? Was pressure applied on the NYT editors, and if so, who applied pressure to the editors to make such a significant change on a lead story to change it from ‘Defiance’ to ‘Resolve’? In an effort to sanitize the carnage in Yemen, did Saudi Arabia throw its weight around, causing NYT editors to cave in?

Perhaps a much worse situation happened yesterday with BBC and Israel, with Israel pressuring the BBC into changing its headline (see full report below). Who did Israel manage to do this to the BBC? Incredibly, it not only time that Israel has used intimidation to make the BBC to change its headlines. On at least one occasion, Israel even demanded an official apology from the BBC and issued a threat to revoke press cards of BBC journalists working in Israel.

Very few people are aware that the pressure applied to the BBC emanates from an Israel lobby organization that’s embedded in the UK called BICOM (Britain Israel…

Continue Reading